29 Mayıs 2013 Çarşamba

Çocuk İşçiler'in Hayatı Tehlikede


Bir ayakkabıcılar sitesinde çalışan Çocuk İşçiler ile ilgili şok eden bir ihbar geldi: Korumasız çalıştırılan çocuklar uçucu maddelere bağımlı hale geliyor.
Takvim Gazete'sine gelen bir ihbara göre adı açıklanmayan bir şehrimizde ayakkabı imalatında çalışan çocukların ayakkabı imalatında kullanılan uçucu maddelere bağımlı hale geldiği açıklandı. Gelen İhbar metnin devamı ise şu şekilde : 



BAŞLARI DUMANLI 
"Bölge gençlerinin tamamı, binden fazla dükkanın olduğu ayakkabıcılar sitesinde çalışıyor. Benim 2 çocuğum orada gece gündüz kalıyor. Çocukların hepsi kötü alışkanlıklar kazandı. Sigarayı geçtik artık; alkolün dışında da çok kötü alışkanlıklara sahip oldular. Çocuklarımız elden gidiyor. Tiner, balli içinde çalıştıklarından hepsinin başı dumanlı... Çocukların hiçbirinin sigortaları yok. Bu çocukları 1-2 ay götürüyorlar, çalıştırıyorlar. Kötü maddelere alıştırıyorlar. Sigorta yapmamak için 2-3 ay sonra da kovuyorlar. Yerlerine başka çocukları alıyorlar. Kovulanlar gibi onlar da bu yoldan geçiyor. Biz gidip konuştuk ama bizi kimse dinlemiyor. Çocuklar bu kötü şeyleri kullanıyor. Çocuklarımı çekip getiriyorum ama durduramıyorum. Denetim yok. Haftalık 70-100 lira veriyorlar. Sadece bizim mahalleden bildiğim en az 100 çocuk var, buraya çalışmaya giden. Yetkililerden en kısa zamanda bu çocukları kurtarmasını istiyorum."

* * *
MAAŞ OYUNU VAR"Bir tekstil firmasında çalışıyorum. Bankaya 710 TL maaş yatıyor ama 70 TL'yi elimizden alıyorlar. Elinden 300 TL'ye kadar para aldıkları da var. Bizden aldıklarını mühendislere veriyorlar. Ustabaşı memleketlisini tutuyor. Sadece onlara sigorta yapıyor." AKSARAY

* * *
SİGORTA YAPILMIYOR
"Yaklaşık 1.5 yıldır bir lastik firmasın da çalışıyorum. Burada yemekleri yapıyorum. Ancak sigortam yok. Firmadaki çalışanların sadece bir kısmı sigortalı. 'Sigorta istiyoruz' dediğimizde 'Tamam' yanıtını veriyorlar ama bir şey değişmiyor." İSTANBUL 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder